لطفا صبر نمایید
وزنه تعادل آسانسور

وزنه تعادل آسانسور

وزنه تعادل آسانسور  وزنه ای است که برای حفظ تعادل کابین به کار می رود. همچنین با استفاده از محاسبه دقیق وزن قرار گرفته شده به کاهش لرزش کابین آسانسور کمک می کند.

سیم بکسل ها از یک طرف به قاب وزنه و از سوی دیگر به کابین متصل هستند و باعث می شوند تا کابین در حالت تعادل قرار بگیرد.

قرقره هایی که به وزنه تعادل آسانسور وصل شده اند می بایست مجهز به وسایلی باشند که از بروز مواردی همچون خارج شدن طناب های آویز از شیار های فلکه و ورود اشیا بین طناب و شیار های فلکه جلوگیری نماید.

کابین آسانسور و وزنه تعادل باید با استفاده از طناب های فولادی، زنجیر های فولادی و یا زنجیر های غلتکی آویزان شوند، تعداد رشته های طناب ها یا زنجیر های مورد نیاز و قطر آنها به مواردی همچون نسبت تبدیل ، ظرفیت اسمی ،جرم کابین و جرم طناب ها بستگی دارد
همچنین کشش طناب فولادی باید بصورتی باشد تا وقتی که وزنه تعادل آسانسور روی ضربه گیرها قرار دارد و موتور آسانسور که در جهت حرکت به بالا در گردش است، کابین بالاتر نرود.

وزنه تعادل کابین می تواند در پشت کابین و یا در مجاورت آن تعبیه گردد انتخاب محل وزنه تعادل به شرایط چاه بستگی دارد. اگر عمق چاه زیاد باشد. توصیه میشود وزنه تعادل در پشت کابین تعبیه شده و توصیه می گردد در مواردی که چاه دارای دهنه زیاد باشد وزنه تعادل در مجاورت کابین تعبیه گردد.

ساخت وزنه تعادل آسانسور

برای ساخت ، از وزنه هایی که از اجناس متفاوت مانند چدن، سرب و یا بتن که با روکش پلاستیک یا فلزی محافظ ساخته شده استفاده می شود. به این شکل که که تعدادی از این وزنه ها را در یک قالب فولادی محکم به صورت فیکس شده کنار هم قرار داده و قالب را با پیچ محکم به همدیگر می بندند.

معمولا از وزنه های 50 کیلوگرمی برای پر کردن قاب وزنه استفاده می شود. این وزنه ها باید به طریقی کنار هم قرار بگیرند که در تکان های شدید مثلا در هنگام پاراشوت از قاب خارج نشوند. برای تعیین تعداد وزنه ها باید به ظرفیت کابین آسانسور و وزن آن توجه نمود. با استفاده از فرمول: ( وزن کابین + وزن نیمی از بار یا نفرات داخل کابین ) تعداد وزنه های تعادل تخمین زده می شود.

در ادامه تاکید می گردد بازدید و بازرسی ماهانه توسط سرویس آسانسور ساختمان اعم از ساختمان های اداری،مسکونی و تجاری منجر به جلوگیری، کاهش و همچنین به حداقل رساندن خسارات و خرابی های مکرر ساختمان می شود.

برای مثال تشخیص به موقع و همچنین تعویض سریع یک قطعه معیوب در جریان بازدید های آسانسور و سرویس آسانسور ساختمان توسط سرویس کاران ماهر و مجرب از تحمیل خسارت های مالی سرسام آور و همچنین خسارت جانی احتمالی برای ساکنین جلوگیری خواهد کرد.

لازم به ذکر است بررسی تمام موارد فوق الذکر را می توانید با استفاده از سرویس آسانسور به طور منظم از سرویس کاران مجرب مجموعه تعادل بخواهید.

جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

Subscribe
Notify of
guest

0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
تماس با ما (کلیک کن)